e-gtukar

Pengemaskinian maklumat e-Operasi bermula 1/3/2013 hingga 15/32013.
Permohonan E-gtukar untuk Jun 2013 akan dibuka bermula 1/4/2013.

Kemaskini maklumat di e-Operasi :

Bagi pengguna yang pertama kali melayari e-Operasi:
  1. Sila layari laman e-Operasi
  2. Klik pada "Daftar masuk"
  3. Masukkan maklumat dan pastikan maklumatnya tepat.
  4. Pada "Laluan Masuk", masukkan maklumat yang diperlukan setelah maklumat pada "Daftar masuk" berjaya diisi.
  5. Sila baca arahan seterusnya seperti di bawah.
Bagi pengguna yang pernah mendaftar, sila gunakan ID dan kata laluan seperti tahun sebelumnya.
  1. Semak maklumat dalam e-gtukar.
  2. Pastikan maklumatnya adalah terkini.
  3. Sebarang perubahan maklumat peribadi, pasangan, sejarah perkhidmatan, dan latihan/kursus anda boleh mengubah sendiri dan klik pada kemaskini.
  4. Bagi maklumat akademik, ikhtisas dan perkhidmatan sila maklumkan kepada guru data jika ada perubahan dan penambahan.
  5. Sebarang kesahihan maklumat adalah di bawah tanggungjawab setiap individu.
Permohonan e-Gtukar

  1. Sila layari laman  e-gtukar
  2. Masukkan ID dan kata laluan sama seperti di e-Operasi.
  3. Isikan maklumat berpindah dengan tepat dan betul.
  4. Cetak maklumat yang siap diisi sebanyak 3 salinan
  5. Pastikan ketiga-tiga salinan dokumen beserta dokumen iringan cop hidup pengetua dan serahkan kepada guru data untuk ditandatangani oleh pengetua.
  6. 3 salinan : - 
    1. Salinan PPD (serahkan pada Guru Data)
    2. Salinan Sekolah (serahkan pada Guru Data)
    3. Salinan Sendiri
  7. Klik Garis Panduan e-Gtukar untuk rujukan

Semoga Berjaya!!!!

Info Anda Di Sini