Permohonan E-gtukar untuk Jun 2013 akan dibuka bermula 1/4/2013.
Kemaskini maklumat di e-Operasi :
Bagi pengguna yang pertama kali melayari e-Operasi:
- Sila layari laman e-Operasi
- Klik pada "Daftar masuk"
- Masukkan maklumat dan pastikan maklumatnya tepat.
- Pada "Laluan Masuk", masukkan maklumat yang diperlukan setelah maklumat pada "Daftar masuk" berjaya diisi.
- Sila baca arahan seterusnya seperti di bawah.
Bagi pengguna yang pernah mendaftar, sila gunakan ID dan kata laluan seperti tahun sebelumnya.
Semoga Berjaya!!!!
- Semak maklumat dalam e-gtukar.
- Pastikan maklumatnya adalah terkini.
- Sebarang perubahan maklumat peribadi, pasangan, sejarah perkhidmatan, dan latihan/kursus anda boleh mengubah sendiri dan klik pada kemaskini.
- Bagi maklumat akademik, ikhtisas dan perkhidmatan sila maklumkan kepada guru data jika ada perubahan dan penambahan.
- Sebarang kesahihan maklumat adalah di bawah tanggungjawab setiap individu.
- Sila layari laman e-gtukar
- Masukkan ID dan kata laluan sama seperti di e-Operasi.
- Isikan maklumat berpindah dengan tepat dan betul.
- Cetak maklumat yang siap diisi sebanyak 3 salinan
- Pastikan ketiga-tiga salinan dokumen beserta dokumen iringan cop hidup pengetua dan serahkan kepada guru data untuk ditandatangani oleh pengetua.
- 3 salinan : -
- Salinan PPD (serahkan pada Guru Data)
- Salinan Sekolah (serahkan pada Guru Data)
- Salinan Sendiri
- Klik Garis Panduan e-Gtukar untuk rujukan
Semoga Berjaya!!!!